11 Mayıs 2009 Pazartesi

Akıllı kadının başı, erkeğin omuzuna ağır gelir...

Anneannem aklının dibini belli etme der hep. Hem deliliğini belli etme demek bu hem de akıllılığını...
Bırak seni salak sansınlar...

Hele ki bir erkeğin karşısındaysan, bildiğin her şey ukalalık demek. Hafif kıracaksın boynunu, büzeceksin ağzını, en saf bakışını takınıp "bu neeee?" diyeceksin. Senden güzeli, senden açmamış gül goncası yok o an...
Hangi erkek ister ki kendi ayakları üzerinde sağlam sağlam duran kadını? Kim ister gerekirse "yalnız" da yaşayabilecek olanı.
Bi' acizlik olacak, erkek güçlü kollarıyla sarıp sarmalayacak, kadın "kahramanım sensin benim" diyecek.
"Sen olmasan bir hiçtim!"

Yoksa "feminist" misin sen de?

Bürüneceksin kızım rollere; anlamamış gibi yapacaksın, duymamış gibi yapacaksın, görmemiş gibi yapacaksın, unutmuş gibi yapacaksın... Yapacaksın da yapacaksın...
"Bu hatun benden akıllı" demeyecek karşıdaki asla.
"Bu kız fazla akıllı!"

Suç çünkü bu!
"Sen de biraz kadın ol" diye öğütleyecek büyüklerin, "sen de biraz hanımefendi ol"...

Üflesen uçacak gibi olmak; "zariflik", "kadınsılık" demek çünkü...
Erkeklerin kendi aralarındaki imaları anlamak, hele hele dile getirilmeyip, "yanımızda bir bayan olmasa ben bilirdim diyeceğimi" başlığındaki küfürleri anlamak hayal kırıklığı... "Senin gibi bir hanımefendiden hiç beklemezdim" demek o hayalkırıklığının Türkçe'deki karşılığı...

Adam küfretsin, o beyefendiliğinden bir şey kaybetmez; çünkü dile getirilmeyen küfür küfürden sayılmaz.
Ama sen anlarsan, kimbilir neler yaşadı bu "karı" olur adı...























Ben yaptım dün;
"göremiyor olamazsın, bak bakalım kaç tane"
"sayıyorum sayıyorum 5 işteeee" (kendi ağzımı kırabilirim evet)
"yani mümkün değil; ben görüyorum, sen o kocaman gözlerle göremiyorsun, alla allaaa" (gözlere derin bir sorti yapılır bu sırada; ben "saf"ımdır, anlamam)
"dur dur bulurum şimdi" (hâlâ safım burada, gözümün önünde işte)
"hadi bakalım, ben bulacağına eminim" (yavrucum sen beni desteklemesen yüreklendirmesen ben nasıl bulurum onu, sen olmadan nasıl yaşamışım bunca sene?)
"aaa işte orada, nasıl göremedim beeeaaan"
"gözünün önünde duranı bunca zaman nasıl göremedin, anlamıyorum" (ben hâlâ safım, hatta malın önde gideniyim)
"ama saklanmış gibi baksana, ehi ehi ehi"

adamın hoşuna gitti be bu, ben bildiğin dünyanın en gerzek hatunu gibiydim; ama bu onun hoşuna gitti...

Hanımefendi oldum ben de, kadın oldum işte!
Nasıl, güzel değil mi?

2 yorum:

unusual dedi ki...

ben de çok zorluyorum kendimi öyle olmak için, olamıyorum. yaradılışımda yok. "her şeyi sen biliyosun, ukalasın, çok götün kalkık" diyorlar sonra. iki dakka sus di mi :)

Mine Yaman dedi ki...

bunu oynamak çok zor ama yaa, hadi bir yaptın, iki yaptın, üçüncü de mutlaka mutlaka falso veriyosun adam anlıyo senin cingöz olduğunu.. hepsi zor, hepsi çok zor yaaa :)